Monday, February 15, 2010

Sfintiti prin Adevar


Acum, Doamne Dumnezeule, Tu eşti Dumnezeu, şi cuvintele Tale sunt adevăr, şi Tu ai vestit harul acesta robului Tău. Binecuvântează dar casa robului Tău, ca să dăinuiască pe vecie înaintea Ta! Căci Tu, Doamne Dumnezeule, ai vorbit, şi, prin binecuvântarea Ta, casa robului Tău va fi binecuvântată pe vecie 2 Samuel 7:28-29

David a fost omul contrastelor: "Criminal deosebit de periculos" si "Om dupa inima lui Dumnezeu". Un om ce-l cunoaste atat de bine pe Dumnezeu, caruia Acesta i-a promis Har indestulat ce nu se va indeparta niciodata de la el si samana lui. Iata ce promisiune minunata ii face Domnul robului Sau: Când ţi se vor împlini zilele şi vei fi culcat cu părinţii tăi, Eu îţi voi ridica un urmaş după tine, care va ieşi din trupul tău, şi-i voi întări împărăţia. El va zidi Numelui Meu o casă, şi voi întări pe vecie scaunul de domnie al împărăţiei lui. Eu îi voi fi Tată şi el Îmi va fi fiu. Dacă va face răul, îl voi pedepsi cu o nuia omenească şi cu lovituri omeneşti; dar harul Meu nu se va depărta de la el, cum l-am depărtat de la Saul, pe care l-am îndepărtat dinaintea ta. Ci casa ta şi împărăţia ta vor dăinui veşnic înaintea Mea, şi scaunul tău de domnie va fi întărit pe vecie. 2 Samuel 7:12-16.

O fagaduinta neconditionata acordata lui David. As putea spune cea mai imbelsugata cu har fagaduinta. Imi place foarte mult cum Dumnezeu decreteaza hotararea Sa cu privire la alesul Sau. "Daca va face raul, il voi pedepsi, dar nu-l voi lepada". De-aici, poate, si minunata exclamatie a lui David: "Ferice de cel cu fărădelegea iertată, şi de cel cu păcatul acoperit!"

Asemenea acestei declaratii facute de Domnul catre David, Domnul Hristos inalta o cerere catre Tatal cu privire la cei pe care Acesta I i-a dat.
Ioan 17:17,19 "Sfinţeşte-i prin adevărul Tău: Cuvântul Tău este adevărul. Şi Eu însumi Mă sfinţesc pentru ei, ca şi ei să fie sfinţiţi prin adevăr."

Am citit de multe ori aceste versete si poate ca sunt preferatele mele din Ioan. Cu alte cuvinte Domnul Isus ii spune Tatalui: Tata, eu m-am sfintit pentru ei, Cuvantul Tau este PUTERE, unicul adevar. Cine poate sa declare altfel si sa spuna ca nu e adevarat? Cine se incumeta sa puna la indoiala ceea ce Tu declari? Ce poruncesti Tu i-a fiinta si ce hotarasti tu este ADEVARAT.
Asa cum i-ai spus lui David: "esti om dupa inima Mea" si nimeni nu a putut pune la indoiala hotararea Ta, sfinteste-i Doamne si pe-acestia prin Cuvantul Tau care ramane in veci. Cuvantul Tau este ADEVARUL.

No comments:

Post a Comment