Friday, February 19, 2010

Forme vs Spirit

Saptamana aceasta am descoperit cat de formalisti suntem in credinta noastra. Pe majoritatea blogurilor si a diverselor forumuri pe care le-am vizitat s-a discutat cel putin un subiect privind formele si nu spiritul. Cateva exemple:
- Daca e ingaduit ca un barbat divortat sa predice
- "Predicatorita de radio" - are voie sau nu femeia sa dea invatatura
Un subiect de mare anvergura l-am descoperit pe forum.tin.ro si se intitula asa: "E bine sa mergi cu prietena/ul la mare?" 9 pagini de discutii, pareri care mai de care, pro si contra.

Am impresia ca ne pierdem in detalii ce nu izvorasc din Evanghelie. Pe noi ne intereseaza si ne preocupa mai mult formele - asemenea evreilor. Noi nu am invatat ca suntem in vremea cand inchinarea este Duh si Adevar.

Pe pagina de discutii spirituale, se posteaza sporadic, ici si colo... Nu e la fel de incitant, nu pot vorbi la fel de usor despre asta cum pot spune ca sunt ispitit sa merg pe plaja, cum inchid ochii ori de cate ori se afla o femeie in apropiere etc.
Suntem intr-o continua orbecaire dupa forme, dupa cat mai multe reguli. Uitam de principii si asteptam reguli, seturi intregi, un Talmud al zilelor noastre. Ne batem in aceleasi batice, fuste, pantaloni, femei, bijuterii, mancaruri, bauturi, lucruri firesti.
Va gasi oare Domnul credinta pe Pamant?

No comments:

Post a Comment